Case

Campagne - Word Leraar in Den Haag

Ben jij een Master or Disaster in het onderwijs?

Uitdaging
‘Word Leraar in Den Haag’ is één van de initiatieven van de gemeente Den Haag en het Haagse onderwijsveld om het grote tekort aan leerkrachten aan te pakken! Met ‘Word Leraar in Den Haag’ wordt op een positieve manier aandacht gevraagd voor het werken in het onderwijs in de stad. Jongeren zijn hierbij een van de belangrijke doelgroepen.”

Maar hoe bereik je jongeren in een wereld waarin ze continu worden overspoeld met content?

In nauwe samenwerking met LOU Communicatie is de videoserie ‘Master or Disaster’ geboren. De campagne op YouTube en TikTok richt zich op jongeren en heeft als doel het imago van het vak een positieve boost te geven. Op een humoristische, creatieve en toegankelijke manier laten we zien welke skills je nodig hebt om leraar te worden.

Resultaten

Binnen 2,5 week waren…

Concept
Master or Disaster is een YouTube-serie van vier afleveringen waarin twee presentatoren, Rosalyn van der Dussen en Tim Senders, strijden om de titel ‘Master’ in het onderwijs.

In elke aflevering krijgen ze om de beurt een uitdagende opdracht, die ze – onder het toeziend oog van een vakjury van twee bekende leerkrachten – moeten uitvoeren voor de klas. De vakjury geeft de presentatoren tips en feedback op hun les. Zo krijgt de kijker op een speelse en vermakelijke manier mee hoe het onderwijs werkt.

We hebben bewust gekozen voor vier uiteenlopende disciplines binnen het onderwijs: basisschool groep 1/2, basisschool groep 7, middelbare school en mbo. Leerkrachten zijn immers nodig voor alle leeftijden en niveaus. Op deze manier laten we zien hoe breed en divers het onderwijsveld is.

En hoe maak je van vier losse afleveringen één serie? Door in elke aflevering dezelfde inhoudelijke opbouw, vormgeving en stijl van filmen en editen te gebruiken. Zo herken je als kijker direct dat het om een aflevering (of teaser) van Master or Disaster gaat!


Socials
De doelgroep is vooral te vinden op… juist, TikTok! Daarom hebben we korte teasers gemaakt om de YouTube-serie te promoten. Leuk weetje: binnen 2,5 week waren de TikTok-teasers al 590.000 keer bekeken. Bizar, toch!?

Wij begrijpen dat je nu nieuwsgierig bent naar de afleveringen. Geen zorgen: onderaan deze pagina kun je ze allemaal bekijken!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart