Case
Primo -
Waar de kracht van onderwijs samenkomt met de geest van topsport!
Sluit je aan bij ‘Team Primo’!
Uitdaging
Primo Schiedam is de overkoepelende organisatie voor openbaar (speciaal) basisonderwijs in Schiedam. Met 12 scholen verspreid over de stad bieden zij een plek waar kinderen en ouders zich écht thuis voelen.
Al jaren werken wij samen met Primo om hun werkgeversmerk te versterken. Dit heeft ertoe geleid dat Primo Schiedam zich heeft gepositioneerd als een aantrekkelijke en sterke werkgever in het onderwijs. En dat merken ze in bekendheid en sollicitaties.
Om die positie verder uit te bouwen, vroeg Primo ons een nieuwe wervingsvideo te ontwikkelen. Het doel? Nieuwe collega’s aantrekken die het échte Primo-DNA in zich hebben. Tijdens een brainstorm met Primo-medewerkers ontstond een concept dat naadloos aansluit bij hun unieke werkwijze en visie.
Resultaten
- Bekendheid onder de leerkrachten wat het Primo-werkgeversmerk inhoudt.
- Daardoor kwalitatievere sollicitanten (mensen met het Primo DNA)
Concept
Bij Primo draait alles om drive, energie en samenwerking. Iedere dag creëren de medewerkers van Primo kampioenen in de klas. Kies je voor Primo, dan kies je voor een team met de toewijding, motivatie en focus van een topsporter. En dat échte Primo-gevoel dragen we in deze video uit.
Verspreiding
Voor de campagne hebben we een reeks korte social video’s ingezet om een breed bereik te creëren. Via deze platforms stuurden we geïnteresseerden door naar de werkenbij-pagina van Primo. Daar konden zij de volledige video bekijken, verdieping per school vinden én zich direct aansluiten bij Team Primo.
Credits
Regie: Renske Steenbrink & Annabelle Kesseler
Camera – Bram Breukelman
Edit – Bram Breukelman
Productie – Renske Steenbrink & Annabelle Kesseler
Concept & script – Renske Steenbrink & Annabelle Kesseler
Online Campagnevoering – Jesse Joor