Uitdaging Tijhuis Ingenieurs is een onafhankelijk en toonaangevend ingenieursbureau op het gebied van regionaal waterbeheer in Nederland. Waar liepen zij tegenaan? Het beeld van het merk én het werk was onvolledig!
Om eerst het merk Tijhuis Ingenieurs beter op de markt te zetten en de merkbekendheid te vergroten, hebben wij een brandvideo gemaakt. Tijhuis stond destijds te boek als specialistisch (alleen een veldwerkbureau), maar het beeld was daarmee onvolledig. Om de diversiteit van de werkzaamheden in één video te vangen besloten we om alles langs de waterkant te filmen. Sterker nog, de video is opgenomen in één enkel shot. Met een duidelijke choreografie hebben we alle werkzaamheden met elkaar verbonden. Uiteraard op de plek die centraal staat in de wereld van Tijhuis Ingenieurs: in en rondom het water.
Resultaten
“Mensen weten gewoon echt op wat voor functie ze reageren. Het is ze duidelijker wat ze gaan doen in deze rol en de aanmeldingen zijn veel kwalitatiever geworden”.
– Myrte Tijhuis over de kwalitatievere sollicitaties
De diepte in met…
Zó, toen stond Tijhuis als merk goed op de kaart! Na de brandvideo zijn we vervolgens verder gegaan met het verstevigen van de expertrol van Tijhuis, door verschillende verdiepende video’s te ontwikkelen. In de serie ‘De diepte in met…’ gaat presentatrice Hasnaa met Tijhuis-experts in gesprek over hun visie op een specifiek onderwerp. Een spontane en dynamische vorm waar Hasnaa als reporter de informatie op een leuke manier uitvraagt bij de expert.
Gewoon een simpele locatie zat er niet in, nee we wilden gaan voor iets geks, net even anders dan normaal, maar natuurlijk wel op een plek waar het bij Tijhuis allemaal om draait: in of rondom het water.
Zo zijn we op de boot gestapt bij Waterbodemspecialist Lennart, heeft Civiel Adviseur Leander ons aan zijn bureau aan de waterkant verteld over oevers en civiele kunstwerken en hebben we plaatsgenomen op een rustgevende steiger naast mede-eigenaar Hans.
Benieuwd naar hoe deze video’s zijn geworden? Bekijk ze hier.
Myrte gaat langs…
Maar wat houdt het werken bij Tijhuis nou precies in?
Personeel vinden is tegenwoordig al erg lastig, kwalitatief personeel vinden is daarentegen een nog grotere uitdaging. Een goede communicatiestrategie, de juiste content en online zichtbaarheid kan het verschil maken. Om het beeld van Tijhuis volledig te maken hebben wij de videoserie ‘Myrte gaat langs’ ontwikkeld. In deze serie gaat mede-eigenaar Myrte letterlijk en figuurlijk het veld in om potentiële collega’s een goede indruk te geven van het werken bij Tijhuis. Benieuwd? Bekijk de video’s hieronder.
Resultaat
Het resultaat? Een duidelijk beeld van het merk én het werk!