Case

Campagne - Word Leraar in Den Haag

Ben jij een Master or Disaster in het onderwijs?

Uitdaging
Het is algemeen bekend, er is een flink tekort aan leerkrachten in het

onderwijs in Nederland! Word Leraar in Den Haag is bedacht om op een
positieve wijze aandacht te vragen voor het werken in het onderwijs (in
Den Haag), een initiatief van de gemeente Den Haag en het Haagse
onderwijsveld.

De campagne ‘Master or Disaster’ is gericht op jongeren en heeft als doel om op een positieve manier bij te dragen aan het imago van het vak. We laten op een leuke, humoristische en creatieve wijze zien welke skills je nodig hebt om leraar te worden.

Scrollen, scrollen, scrollen. We leven in een wereld waarin deze doelgroep continu wordt overspoeld met content. Dus de hamvraag… hoe kunnen we hen tóch bereiken zonder dat ze meteen verder scrollen? En dáár zijn, in nauwe samenwerking met LOU Communicatie, de vier afleveringen en vele teasers van Master or Disaster geboren.

Resultaten

Binnen 2,5 week waren…

Concept

Master or Disaster is een YouTubeserie van vier afleveringen waarin twee bekende presentatoren, Rosalyn van der Dussen en Tim Senders, strijden om de titel ‘Master’ in het onderwijs.
 
Elke aflevering krijgen ze om de beurt een uitdagende opdracht, die ze – onder het toeziend oog van de vakjury – moeten uitvoeren voor de klas. De vakjury, bestaande uit twee bekende influencers uit het onderwijs, geven de presentatoren tips en feedback op hun les. Op deze manier krijgt de kijker op een speelse manier mee hoe het onderwijs werkt. En… het is nog vermakelijk ook!

We hebben bij deze afleveringen bewust gekozen voor
vier uiteenlopende disciplines van het onderwijs: basisschool groep ½, basisschool groep 7, middelbare school en MBO. Want tja, leerkrachten heb je nodig voor alle leeftijden en niveaus. Dit zorgt ervoor dat het vak van leerkracht zo breed mogelijk wordt neergezet.

En hoe maak je deze
vier afleveringen nou tot een serie? In elke aflevering gebruiken we dezelfde inhoudelijke opbouw, dezelfde vormgeving én hanteren we dezelfde stijl van filmen en editen. Zo herken je als kijker gelijk dat het om een aflevering (of teaser) van Master or Disaster gaat!

Socials
De doelgroep is vooral te vinden op… juist; TikTok! Daarom hebben wij geadviseerd korte teasers te maken om de jongeren via dit platform naar de afleveringen op YouTube te leiden. Leuk weetje: binnen 2,5 week waren de TikTok teasers al 590-duizend keer bekeken… bizar toch!?

Wij begrijpen dat je nu nieuwsgierig bent naar de afleveringen. Geen
zorgen, je kan onderaan deze pagina alle afleveringen bekijken.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart