Aviapartner is één van de toonaangevende en onafhankelijke leveranciers van grondafhandelingsdiensten op 53 luchthavens, in 7 Europese landen. Op elk moment staan ze voor je klaar; van het begeleiden van binnenkomende vliegtuigen tot de bagageafhandeling. En daar… hebben ze altijd goed personeel voor nodig!
Uitdaging
Aviapartner vroeg ThisisVDO een concept te bedenken voor een wervingscampagne, die ingezet wordt voor hun zoektocht naar werknemers voor verschillende functies (op zowel air- als landside). Het doel? Aviapartner als aantrekkelijke werkgever presenteren en de personeelswerving daarmee een vliegende start geven.
Resultaten
Gemiddeld 50+ sollicitanten per week.
300 sollicitanten in totaal naar aanleiding van de campagne.
De video’s hebben zeer goed gepresteerd, vooral op Snapchat en TikTok (9×16 variant).
Credits
Regie Cinematografie Gaffer Producers Productie ass. Edit Grading Agency Concept Fotografie
Bram Breukelman Arjen van Eijck Wesley Mulder Annabelle Kesseler, Menno Reenalda Emma Loderichs Pim van Kempen Pim van Kempen Goeie zaak Jesse Joor, Bram Breukelman Garbiela Hengeveld
Concept De ‘Spierbal’, De ‘Mastermind’, De ‘Aanvoerder’ en Het ‘Gezicht’. Als één team werken deze rollen samen voor de perfecte vluchtafhandeling. Voor de campagne hebben wij een serie video’s ontwikkeld. We nemen de kijker daarin mee in hoe een dag bij Aviapartner eruitziet, vanaf dat het vliegtuig aankomt tot dat hij weer vertrekt. Elke rol is daarbinnen belangrijk en de teamspirit spat ervan af!
Door de jonge doelgroep hebben wij ervoor gekozen de video’s vlot te editen. De hero video geeft je een kijkje achter de schermen op de luchthaven en elke functie komt daarbij aan bod. Naast de hero video hebben we per openstaande rol (vacature) een aparte functievideo gemaakt. Verdiepende video’s die je nét wat meer meeslepen in deze specifieke functie.
Door deze campagne weet jij precies welke rol bij jou past!
Social Van elke video is er een 1:1 en een 9:16 variant gemaakt. Ook zijn de video’s in verschillende lengtes ge-edit. Zo hebben we 6, 15 en 30 seconden varianten gemaakt. Op deze manier kunnen de video’s breed worden weggezet op alle verschillende kanalen, zowel paid als owned. En daarmee wordt het beste resultaat in bereik behaald!