Case
Aviapartner -
Recruitment
campagne
250+ Sollicitanten p/m voor Aviapartner
Aviapartner is één van de toonaangevende en onafhankelijke leveranciers van grondafhandelingsdiensten op 53 luchthavens, in 7 Europese landen. Op elk moment staan ze voor je klaar; van het begeleiden van binnenkomende vliegtuigen tot de bagageafhandeling. En daar… hebben ze goed personeel voor nodig!
Uitdaging
Na de COVID-crisis stond Aviapartner voor een grote uitdaging: in korte tijd nieuw personeel werven. De concurrentie was hefig en de arbeidsmarkt vrijwel ingestort. Om te blijven groeien, moest Aviapartner zich profileren als de meest aantrekkelijke werkgever in de luchtvaartsector.
In samenwerking met ThisisVDO en Goeiezaak is voor een allesomvattende aanpak gekozen. Goeiezaak vernieuwde de volledige employer branding van Aviapartner en ThisisVDO verzorgde de creatieve contentontwikkeling (online video’s en fotografie). Dit resulteerde in een strakke, moderne ‘werken bij’ website die sollicitanten direct aanspreekt met opvallende visuals en een simpel sollicitatieproces, gebaseerd op feedback uit doelgroepinterviews.
Resultaten
- Maximale merkzichtbaarheid (785k vertoningen p/m)
- 8.000 websitebezoekers per maand
- 250+ kwalitatieve sollicitaties per maand
Concept
De energieke sfeer van de luchthaven was de perfecte setting voor ‘The Heist’. Elke vacature werd omgetoverd tot een uniek personage; van ‘Het Gezicht’ achter de balie tot ‘De Spierbal’ bij de bagageband. De speelse benadering maakte deze campagne super herkenbaar. Met deze content werd een gerichte campagnestructuur opgezet met advertenties op Instagram, Facebook, Snapchat, YouTube, Google Display en Search Ads. En dat aan de hand van inzichten in de drijfveren en mediakanalen van de doelgroep.
En het werkt: vóór dit project kwamen er nauwelijks sollicitaties binnen. Maar nu, in een uitdagende arbeidsmarkt met meer vacatures dan werkzoekenden, heeft Aviapartner een consistente instroom van gemiddeld 250 kwalitatieve sollicitaties per maand! “Ik krijg via Recruitee regelmatig meldingen van het aantal sollicitaties dat dagelijks binnenkomt via de website,” vertelt Jasper Mulder, HR director bij Aviapartner. “Soms hebben we zelfs zoveel kandidaten dat we vacatures tijdelijk moeten sluiten.”