Blog
The pretty, the slightly odd and the honest #1
The pretty, the slightly odd and the honest. Dit zijn de drie pijlers waar we bij ThisisVDO in al ons werk naar streven. Wij zijn ervan overtuigd dat de kans op succes groter is als de videocontent die we maken aan minimaal één van deze pijlers voldoet. In deze tweewekelijkse blogserie delen we recent creatief werk dat ons inspireert en waarvan wij vinden dat iedereen dit moet zien.
The Pretty – Telekom x Billie Eilish: What We Do Next
Het Duitse Telekom heeft de handen ineengeslagen met superster Billie Eilish en een pracht van een commercial afgeleverd. Het sterke van deze video zit hem wat ons betreft in de mix van verschillende beeldstijlen door elkaar heen, die door goede art direction en slimme overgangen toch als één geheel voelen.
De combinatie van high-end film, animatie en user-generated content geeft je een goed beeld van de wereld waarin jongeren leven. Voeg daar de stem van Billie Eilish aan toe en je hebt formule die niet kan mislukken. Telekom heeft het wat ons betreft voor elkaar gekregen om een kijkje te geven in de belevingswereld van jongeren en dat is precies wat ze met deze commercial willen bereiken. Chapeau!
The slightly odd – SETAPP: Hide and Seek
Productiviteitsapp SETAPP lanceerde deze week een serie van drie video’s waarin ze een herkenbare situatie voor iedereen tot op het ridicule uitvergroten. In plaats van droge content over functionaliteiten ligt de focus op situaties waarin je de app nodig hebt. Door deze situaties zo te ridiculiseren ontstaat er een glimlach op het gezicht en een positieve connotatie met het merk.
The honest – Foot Locker: Shoes don’t change the world…. Being yourself does
Sneakerketen Foot Locker maakt in hun nieuwe commercial gebruik van twee geloofwaardige verhalen van bekendheden om hun eigen visie naar buiten te brengen. In de hele commercial wordt niet gesproken over schoenen of sportkleding, maar draait het om jezelf zijn en alles wat daarbij komt kijken. Foot Locker begrijpt dat je met het verkopen van schoenen moeilijk de wereld kunt verbeteren, maar brengt de boodschap op deze manier zo geloofwaardig over dat je jezelf alleen maar in deze visie kunt herkennen.